Saturday, March 23, 2013

Singapore ANTEPRIMA Show 2013S/S





















シンガポールPalagon にて、2013年春夏ショーを行って来ました。

既に2014年企画進行中なので、2シーズン戻った訳ですが、客席から見るショーは客観視出来て
非常に勉強になりました。上顧客とプレスの方々80名を御招待したディナーショーでした。

お客様の要望も、ダイレクトに聞くことが出来て有意義であったと思います。
ドレスをもっと作ってほしいとの要望が強かったです。
パーティーオケージョンで洋服を探すし、ANTEPRIMAワイヤーの輝きはやはりパーティー
にびったりなのだから、もっとカラフルに洋服も楽しくと助言を戴きました。
大きいサイズも入れるようにバイヤーに言って下さいなと言う方もいました。

私は貴方のディテールのあるデザインニットが好きと言う方も多かったです。
我々が考える以上にお客様は先を歩かれているようにも感じました。

シンガポールは、人口も増えて、経済成長も香港に追いつく勢いです。
人手不足も続いています。宿泊したCapellaホテルも人手が足りない様子で,6星でこのサービス?と言った感じでした。

国際的ですが、大らかな人が多く、あまりストレスを感じません。
富裕世帯の割合が世界で一番。
6世帯に一世帯が年収100万ドル以上を保有しているらしいです。

I visited Singapore for ANTEPRIMA 2013 Spring Summer fashion show in Paragon.
I have been making a plan of 2014, so I moved back for 2 seasons but the show was very meaningful to me because I observed the show from a guest seat. It was dinner show invited 80 VIPs and press.
Customers sent requests to me directly, many of them request for dress. I was advised by them that they need party dress to match with ANTEPRIMA wirebag. It is for party so they need colorful and playful style. They also asked for bigger size.
There are many customers who like detail design knitwear. Many customers are more sensitive with fashion trend than I thought.
Singapore has increased with population, and their economy is almost to catch up Hong Kong. They are also short of manpower so Capella Sentosa, 6 stars hotel, is doubt for service?
Singapore is an international city but the people are open-minded, so I don't feel stress.
Ratio of Rich family is world number one.