Wednesday, January 16, 2013

Hong Kong Young Knitwear Designers contest 2013







今晩はスペシャルゲストとして招かれ香港ニットヤングデザイナーコンテストの審査を務めました。

ゲストショーとして、ANTEPRIMAも12Looksのミニショーを最後に披露しました。
審査席から、自分で自分のショーを見るのは、やはり何だか変な気分で、ヤングデザイナーと
比較し、反省してみたり、納得したりいろいろでした。

優勝したのは、Ms.Anto Wong.
クリエイティブな能力でも、マーケットに受け入れられるだろうと言う点においても最高得点を
獲得した将来有望なデザイナーです。
是非、一緒に何時か仕事をしたいと思いました。


私も彼女に最高得点を付けていたので、自分の事のように受賞が嬉しかったです。
素晴らしい若さに乾杯!!疲れが吹っ飛びました。

I was invited as a special guest and a judge to Hong Kong Knit Young Designer Contest.
ANTEPRIMA also had a mini-show with only 12 out fits. I felt a bit strange to see my show from the judge seat. I compared my show with the young designers, and thought over the points needing improvement.
The champion is Ms. Anto Wong.
She got the highest points in creativity and commercial field, she will surely become a good designer in the future. I think I want to work with her if I have a chance.
I was happy that she became a champion because I also gave her highest points.
Cheers to her wonderful young enthusiasts. I got power from her.