Friday, November 25, 2011

Since 1988? 1987?

今から24年前、私は、PRADAの極東店舗展開に携わっていました。
まだ知り合いの少ない香港で、イタリア人達がダウン症の子供達の為にパーティーを開いたその会場でMr.Buddeと知り合いました。

2人でパリのビストロ巡りをしたり、楽しい思い出がいろいろあります。
5年ごとの夫の誕生会もプールサイドパーティーから始まり、船でのパーティーなど救命ボートがサイレンを鳴らし誕生ケーキが届いたり、シェフ達の合唱だったり。私の誕生会にはキッチンをみんなで通り抜けてJJに踊りに行ったり、誕生ケーキが幾つも出てきてみんなでデコレーションをしあったりなど毎回楽しい趣向をあれこれと考えてくれました。

あれから、いろいろあって私は20年前にANTEPRIMAを始めました。それからは忙しくぐるぐる回りの日々を続けている訳ですが、何時もやさしい笑顔と友情で節目を支えてくれました。

今はグアムに出来たハイアットのシェフとして仕事をされているようですから、私の60歳の誕生日はグアムかな?それとも日本に来てもらおうかななどと?考え始めていますが、その前に、ANTEPRIMA20周年を迎える準備を進めなくては。

2013年春夏ミラノコレクションは注目の新人デザイナーとコラボし作っていこうと思っています。
現在は2012年2月19日予定の秋冬ミラノコレクションに追われる日々。
24 years ago, I was in charge of business development of Prada in Far East region. I did not have many friends in Hong Kong but I met Mr. Budde in the party for children with Down Syndrome organized by Italian community. We had a happy memories like visited many bistros together with him in Paris, France. He game much idea for Masaaki's birthday party held every 5 years started from his 50th years old in poolside in Grand Hyatt Hong Kong, following by cruise party, which Mr. Budde came up with the birthday cake on the life saver's boat with siren, chef's chorus, chain dance through kitchen to JJ Bar, and competition for decorating birthday cakes during my birthday.
Afterwards, I had some changes and started ANTEPRIMA. I have been busy travelling world but he is always kind to receive me with warm friendship and smile.
He is a chef of Hyatt in Guam newly built, so I wonder if my 60th birthday party could be in Guam or should I ask him to come to Japan?  but first, I need to start planning 20th anniversary of ANTEPRIMA.
I plan to introduce 2013 Spring Summer Milan fashion show collaborating with a fresh designer. I have been busy with Fall Winter Milan fashion show held on 19 February 2012.