Monday, May 23, 2011

pasmo




既に28年近く日本に居住していない私。

Cool Japan!いろいろな時に感じます。

今晩もマツモトキヨシに寄りましたが、日本の薬局も本当にCool.



電子マネーは香港ではOctpasが有名です。

人口700万程度の香港で既に1400万枚以上発行されているようです。



日本でPasmoを利用した事が無い。電車にもあまり乗らない私。

先日の食事会で、トゥモローランドの佐々木社長からPASMOを戴きました。と言うか?取り上げたかな。

そして、瀬木工房の瀬木社長からパスモケースを授与されました。



Cool Japanを利用して、電車に乗らなければ。でも、タクシーでも使える事を発見してしまいました。





I have not been living in Japan for almost 28 years so I sometimes feel “cool Japan” in somewhere I visited. I dropped by Matsumoto Kiyoshi Drug Store last night and I found another [cool Japan] there.
In Hong Kong, Octopus is popular as prepaid e-card. 1.4 mil pieces of Octopus card have been issued in Hong Kong where the population is 7 million.
I have never used Pasmo in Japan because I seldom take trains. Mr. Sasaki, Managing Director of Tomorrow Land, gave me(I should say ‘was taken away by me?) Pasmo during dinner the other day. Also I got a Pasmo case from Mr. Seki of Atelier Seki.
I must take trains by using the Pasmo but I found Pasmo can be used for taxi as well.