Saturday, January 23, 2010

Palais Royal. Marina!!


パリは小雨。
パレ ロワイヤル(Palais Royal)の回廊はこんな日に歩くと調度良い。
この回廊にある、パリで一番好きなフランス料理店VEFOURもずいぶん行っていないな~。
ここは私の好きな場所。

夜は一昨日から来ているMarinaのパリの家に呼ばれて、お手製のスパゲティーを友人達と一緒に。
入口のセキュリティーコードを聞き忘れて、16区閑静な住宅街の通りから大声で窓をめがけて
"Marina!!"
10分ぐらい怒鳴っていました。
私の後に到着した友人も同じようにMarina!!と外から叫んだから大笑い。
私の時は携帯を充電していたらしい、次の人は携帯を忘れたらしい。
イタリア人が騒いでいるとご近所の人は思っているかな?
Marinaの名前はご近所で有名になってしまうかな?
携帯に頼ってしまうこの頃の待ち合わせ、いざ携帯が通用しないと極めて原始的なコミニケーションに頼るしかないのが何とも可笑しい夜でした。

Paris has a small rain. It is good to walk in the corridor of Palace Royal. I have not visited the restaurant called Vefour which is located in the corridor. This is my favorite place.
I was invited by Marina to her house that arrived Paris 2 days ago and had home-made spaghetti with her friends.
I forgot to ask the security code of the entrance of her apartment, so I shouted with a very loud voice MARINA!! for 10 minutes in the quiet 16th district. The friend who arrived later than me also shouted MARINA! from outside, so we all laughed and laughed. This was because Marina forgot to recharge her mobile phone when it happened to me and forgot to bring her mobile phone when it happened to them. I guess the neighbours thought Italian had made noise? Maris became remembered by the neighbours. Recently mobile phones are convenient for appointment but once they are not in use, we need to go back to the very original method of communication.