Friday, January 1, 2010

HAPPY NEW YEAR!!


明けましておめでとうございます。
2010年止めようのないソーシャルメディアの大きなうねりは、ファッション界も
ハイスピードに変えて行きそうです。
同じバイヤーやジャーナリストがショーを巡り、その人達からしか情報が世界に伝わらなかったジャーナリストやバイヤー黄金時代が終わろうとしています。
昔はイノベーティブな人々が話題を広めましたが、今やそうした従来の広報ツールが何の役にも立たなくなる時代が目の前に来ています。
人間が根底に持っている「つながりたい」と言う永遠の欲求が世界を変えています。
BlogやTwitter,Youtubeなどによるソーシャルメディア発言が世界を飛び交い瞬時に誰もが閲覧できるフォーラムで話題は出来上がっていきます。
そんな時代の中で我々は今まで以上にしっかりと正しいデザイン目的を持ち、柔軟に物事を考えながら、謙虚に辛抱強くがんばり続けなければいけないと思っています。
Happy New Year!
The big wave in social media is going to change fashion society in high speed. The golden time of fashion journalists and buyers, that have been the only channel to receive information, will finish soon. It was the old time that innovative people have spread topics, but it will be the time soon that old advertising tool will become useless. The forever basic desire of human [want to knot with] changes the world.
The words of social media fly around in the world in blog, Twitter, Youtube and so on, and topics have full selection with forum that can be searched immediately. Today, we need to have stronger purpose of design as ever, think things with flexible mind and keep trying humbly and patiently.