Saturday, December 5, 2009

Golf club Castelconturbia



ミラノ晴天の土曜日。
伊藤忠イタリアの岡さん、菊川さん、そしてAPLの小久保さんと一緒に、ミラノから車で1時間ほどのCastelconturibiaに出向きました。9時20分のスタート。朝9時にしか管理事務所も開きません。
そして2組だけのスタート。日本や香港と違ってゴルフ人口が少なく、また折角の休み、早朝から早起きしてゴルフをするようなイタリア人はいません。
寒いと思ってセーターを3枚も着こんでのゴルフでしたが、手引きカートを引っ張って歩いたせいか、途中は汗ばむほどでした。
明日また飛行機に乗る予定の私には、新鮮な空気と楽しい会話、そして体を動かす事が必要でした。
It is Saturday with fine weather.
I went to Castelconturibia with Mr. Oka of Itochu Italy, Mr. Kikukawa and Mr. Kokubo of Anteprima Italy. Tee-off time was 9:20am. The management office opens at 9am, so only 2 teams played. Here is different from Japan and Hong Kong. Few people are playing golf and no Italians are willing to get up early for golf on holidays. I thought it was cold so I brought 3 sweaters but I was sweating after walking with the cart.
I will take airplane tomorrow so I need to exercise with fresh air and joyful conversation.