Friday, September 4, 2009

Shinjuku Lumine 2 ANTEPRIMA-misto OPEN !!



新宿ルミネ2 ツバメグリル前にANTEPRIMA MISTOが本日オープンしました。
11時の開店を待って、エスカレーター前に並ぶお客様。平日の午前中なのに大変な賑わいとなりました。私も店頭に立って、目立たないように接客させてもらいました。「お幾らですか?」の質問に答えられませんでしたが、作り手の気持ち、商品への思い入れを少しでもお客様に伝へる事が出来るのは嬉しい事だと感じました。
その後、ルミネ花崎会長と昼食をご一緒しました。優秀な販売員のモーチベーションを高め輝かせる努力を地道にされていらした熱意に感動しました。販売の基本はやはり、心から楽しんでお客様と接する事でしょうか?私も楽しく商品説明を直接販売員の人達にしていこうと思いました。
それでは、また店頭でお会いする事を楽しみに。明日はミラノに向かいます。
ANTEPRIMA- Misto is open today. The location is in front of Tsubame Grill Restaurant in Shinjuku Lumine 2. There were customers waiting for opening at 11am in front of the escalator. Despite it’s weekday morning, many customers came and visited us. I also served customers in the shop in quiet manner. I could not answer customers’ questions about products price but I was happy that I could send my unique and heartfelt passion towards products to customers.
Afterwards, I had lunch with Mr. Hanazaki – Chairman of Lumine. I was deeply impressed by Mr. Hanazaki’s enthusiasm that he has continuously kept motivating good sales staff. Basics of sales should be enjoying from bottom of their heart in serving customers? I thought I would enjoy and pass merchandising knowledge to sales staff directly.